מנוע ההזמנות בטעינה...

אטרקציות ברמת הגולן לילדים

מפל עיט

חופשה ברמת הגולן יכולה להיחקק בזיכרון של כל ילד כחוויה חלומית ובלתי נשכחת. הייחודיות של הרמה והנופים המאפיינים אותה, הפעילויות והאטרקציות השונות שבאזור זה של המדינה – כל אלו הופכים את הרמה ליעד האולטימטיבי לחופשה עם ילדים. כמובן שלינה ואירוח במתחם קשת יהונתן יבטיחו לכם את הסביבה הנעימה והמושלמת ביותר לחזור אליה מדי ערב או אחר צוהריים לאחר יום של פעילויות (ובהקשר זה מומלץ לבחון במיוחד את האפשרות של לינה במתחם הקמפינג שלנו, אותו ילדים אוהבים במיוחד), אך לא חסרות אטרקציות בגולן לילדים למשך היום. מה רצוי להכיר ולעשות בכל הנוגע לאטרקציות ברמת הגולן עם ילדים?

נופש ברמת הגולן יכול להיחקק בזיכרון של כל ילד כחוויה חלומית ובלתי נשכחת. הייחודיות של הרמה והנופים המאפיינים אותה, הפעילויות והאטרקציות השונות שבאזור זה של המדינה – כל אלו הופכים את הרמה ליעד האולטימטיבי לחופשה עם ילדים. כמובן שלינה כולל אירוח ברמת הגולן במתחם קשת יהונתן יבטיחו לכם את הסביבה הנעימה והמושלמת ביותר לחזור אליה מדי ערב או אחר צהריים לאחר יום של פעילויות (ובהקשר זה מומלץ לבחון במיוחד את האפשרות של לינה במתחם הקמפינג שלנו, אותו ילדים אוהבים במיוחד), אך לא חסרות אטרקציות בגולן לילדים למשך היום. מה רצוי להכיר ולעשות בכל הנוגע לאטרקציות ברמת הגולן עם ילדים?

מצפון הרמה ועד לדרומה – שלל אטרקציות ברמת הגולן לילדים

מבחינות רבות רמת הגולן היא אחד האזורים העשירים ביותר במדינה בכל הנוגע לפעילויות ואטרקציות לילדים, וננסה לסקור כאן לפחות כמה מהן.

בתור התחלה כדאי להתחיל בצפון הרמה – כמובן שאתר החרמון הוא אולי הפעילות האולטימטיבית עבור ילדים בכל הגילאים. מי מאתנו לא זוכר את ביקורי הילדות בחרמון, במיוחד בחודשים בהם האתר מושלג?… אך גם בקרבת האתר לא חסרות אטרקציות בגולן לילדים, דוגמת יער אודם בו ניתן לצפות באיילים וליהנות מפעילויות מסודרות רבות לילדים.

במרכז הרמה ניתן למצוא אינספור נחלים עם מסלולי הליכה המתאימים גם לילדים בכל הגילאים. דוגמאות למיטיבי לכת – נחל משושים, היהודייה, הזוויתן ועוד, מסלולים קלים יותר: עין פיק, עין טינה, המג'רסה ועוד. בגולן ניתן למצוא גם כמה וכמה מהמפלים המרהיבים ביותר במדינה, וברבים מהם נקודות תצפית מסודרות מהן ניתן לצפות במפל בבטחה. ילדים תמיד אוהבים זרימה שוצפת של מים, ומפל עיט הממוקם יחסית בדרום הרמה מהווה אפשרות מצוינת בהקשר זה. הורים המעוניינים להראות לילדים כמה וכמה מפלים יכולים לנסוע לאורך ציר המפלים, ולעבור ממפל מרהיב אחד למשנהו.

בדרום הגולן ניתן למצוא לא מעט אטרקציות גם כן, דוגמת ראפטינג וקייקים בפארק ירדן  וכמובן – אגם הכנרת בו לא חסרות פעילויות מים שונות שילדים תמיד אוהבים. בהקשר של פעילויות מים מומלץ לבחון גם את האפשרות של חמת גדר, בה ניתן למצוא כיום פארק מים חדש ומלהיב לילדים.

פעילויות משפחתיות נוספות מומלצות במיוחד: הרפת הרובוטית באבני איתן, לולארט במושב רמות.

אפשרות נוספת שילדים תמיד אוהבים היא טיולים ברכבי שטח – ג'יפים, באגי, רייזר וטרקטורונים. טיולים אלו ניתן למצוא בכל רחבי הרמה.

אטרקציות ברמת הגולן לילדים יכולות לכלול כמובן גם מקומות היסטוריים שונים בהם הילדים גם ילמדו משהו על ההיסטוריה המקומית, הן זו העתיקה והן ההיסטוריה של המדינה. מבצר נמרוד, לדוגמה,  מהווה אטרקציה בפני עצמה עם נוף מרהיב על הסביבה. כך גם בית הכנסת העתיק של גמלא. במפקדת המודיעין הסורי בקונייטרה ניתן למצוא את הבניין של המפקדה הישנה (אשר הפך מאז למוקד לאומני גרפיטי מקומיים…) ובכלל ברמה ניתן למצוא לא מעט מוצבים צבאיים נטושים, הן סוריים והן ישראליים, המהווים תמיד אטרקציה שילדים נהנים ממנה. הם יכולים לרוץ בין הביצורים, לתצפת על הסביבה ולראות כלי צבא ישנים נטושים שהושארו במקום.

המלצה נוספת היא עין קשתות – אתר של יישוב יהודי עתיק (תקופת המשנה) בו בית כנסת עתיק וסרטון הסברה קצר אשר מסביר על המקום בשפה שגם ילדים יכולים להבין ולהתחבר אליה.

להזמנות ופרטים נוספים