מנוע ההזמנות בטעינה...

מסלולי טיול ברמת הגולן עם ילדים

מסלולי טיול ברמת הגולן עם ילדים

רמת הגולן היא אולי חבל הארץ המרשים והמרהיב ביותר בישראל ובמזרח התיכון כולו, ומקום נהדר להראות לילדים שלנו ולטייל בו איתם. לא חסרים מסלולי טיול ברמת הגולן עם ילדים – מסלולים המתאימים ומותאמים לילדים בכל הגילאים, הן מבחינת רמת הקושי והן מבחינת האטרקציות השונות שכולל המסלול או האתרים השונים בו. להלן מספר הצעות לסוגים שונים של טיול בגולן עם ילדים אשר יתאימו לכל המשפחה ויאפשרו לילדים לחוות את הרמה ואת הטבע המרהיב שניתן למצוא בה.

מסלולי טיול ברמת הגולן עם ילדים במקורות מים

רמת הגולן מתאפיינת בהרבה מאוד מקורות מים, בפרט נחלים, מפלים ובריכות שכשוך טבעיות למיניהן, וניתן למצוא לא מעט כאלו עם מסלולים ואתרים המותאמים לילדים בכל הגילאים. דוגמאות לכך לא חסר עיינות עדן , עין תות, עין אורחה , עין ידידיה מרחק כ10-15 דקות מקשת יהונתן  הגעה ברכבים כמעט עד קו המים ומתאימים לבילוי משפחתי גם עם הילדים הצעירים שבקיץ ישתכשכו בשמחה.

למשפחות האוהבות מסלולי הליכה נחל ג'ילבון, בריכת המשושים, יהודיה וזוויתן.  כניסה למסלול במרחק נסיעה כ-15 דקות ובהם מפלים ובריכת מים.

למטיילים בחורף  מפל עיט במרהיב ומפל קצרין במרחק נסיעה של 8-10 דקות.

טיולים לתצפיות המלהיבות של הרמה

אפשרות נוספת לטיול בגולן עם ילדים הוא לנקודות התצפית עוצרות הנשימה של הרמה, חלקן עם מוצבים צבאיים נטושים אשר תמיד אהובים על ילדים. הם תמיד אוהבים להתרוצץ בין העמדות של המוצבים השונים אשר חפורות באדמה, ולרוב נמצאות כאמור במיקומים הכוללים נופים עוצרי נשימה. בנוסף, ניתן למצוא בחלק מהנקודות הללו משקפות נוף אשר תמיד מלהיבות ילדים ומבוגרים כאחד. במיוחד ילדים יכולים לתצפת דרכן במשך שעות… בהקשר זה כדאי להכיר את תצפיות מצפה לשלום אופיר ובנטל, כמו גם תצפיות שונות באזור הכנרת דוגמת זו שביער שוויץ.

הכפר המשוחזר בקצרין העתיקה

בסמיכות ל"בירת הגולן" – העיר קצרין, ניתן למצוא אפשרות אטרקטיבית לטיול משפחתי ברמת הגולן: הכפר המשוחזר של קצרין העתיקה, המציג התיישבות יהודית עתיקה מימי המשנה והתלמוד. בכפר המשוחזר פעילויות לילדים מסוגים שונים, הכוללות הרבה כיף ומשחקים וגם אפשרות ללמוד קצת על ההיסטוריה והמורשת היהודית כפי שבאה לכדי ביטוי באזור.

עין קשתות

כפר יהודי מתקופת המשנה והתלמוד ובליבו בית כנסת מפואר. הכפר הקדום יושב מעל נחל סמך וצופה אל הכנרת והרי הגליל. בביקור באתר תוכלו להתרשם מבית הכנסת ובו היכלית ארון קודש שהיא השמורה והמפוארת ביותר שהתגלתה עד היום בארץ. בית הכנסת נחפר ושוחזר בשיטות טכנולוגיות מתקדמות שבסיומן הוא מתנשא למלוא קומתו הראשונה. אתר עין קשתות מציע ביקור במעיין הנובע אל תוך בריכות עתיקות ופינות צל. חווית הביקור כוללת סרט וסיור רגלי. 

אתר החרמון

כאשר מדברים על טיולים ברמת הגולן עם ילדים אי אפשר שלא להתייחס לאתר החרמון כמובן, ולאפשרות לראות ולשחק קצת עם שלג. כמעט ואין ישראלי אשר אינו זוכר בחיבה את ביקורי הילדות שלו בחרמון ואת האפשרות לשחק בשלג ולהרגיש חוויה מעולם אחר, ואם כבר נמצאים בחופשה בגולן – למה לא?… בעונת החורף כאשר האתר מושלג נוצר בבוקר לרוב תור ארוך של מכוניות, לפחות בסופי שבוע ומועדי חופשות מבתי הספר ומקומות העבודה. לינה בקשת יהונתן בערב שלפני כן תאפשר לכם להגיע ראשונים לאתר, ולהקדים את התור המייגע.

גמלא העתיקה ודיר עזיז

ניתן לבחור גם באחד ממיני מסלולי טיולים ברמת הגולן עם ילדים אשר יכלול ביקור בבתי כנסת עתיקים ואתרי מורשת יהודיים אשר ייחודיים לגולן, ולשלבם עם מעיינות, בריכות שכשוך ואזורים מושלמים לפיקניק. דוגמה לכך היא ביקור בבית הכנסת העתיק של גמלא, כמו גם בבתי כנסת עתיקים נוספים דוגמת זה של כנף. משם ניתן להמשיך לדיר עזיז – מעיין בכנף בו תמצאו בריכות שכשוך מושלמות לילדים וחורשה מוצלת עם אתר גדול ומסודר לפיקניק משפחתי.

 

להזמנות ופרטים נוספים