מנוע ההזמנות בטעינה...
מפלים ברמת הגולן

הגולן הוא אחד מחבלי הארץ הייחודיים והמרשימים ביותר מבחינת תוואי הנוף והטבע המקומי. סלעי בזלת מרשימים שנוצרו במהלך פעילות וולקאנית עתיקת יומין, מצוקים והרים למיניהם, צמחייה ירוקה ושופעת במהלך החורף והאביב ועוד. אחת מתופעות הטבע המרהיבות הנוצרות כתוצאה מתוואי השטח הייחודי של הגולן היא מפלים רבים ושונים, המאפיינים במידה מסוימת את האזור.

במהלך הנופש שלכם כאן, מומלץ במיוחד לבקר בכמה נקודות חמד מקומיות, ובפרט לבחון לפחות כמה וכמה מהמפלים של רמת הגולן.

 אנחנו בקשת יהונתן מציעים מגוון רחב של אפשרויות בכל הנוגע למקומות לינה בגולן, כאלו שיתאימו לכל הרכב, משפחה או קבוצה. המיקום שלנו במרכז הגולן מהווה יתרון גדול לתכנון הטיול, אפשר לטייל בצפון הרמה או בדרומה ולא לבזבז זמן מיותר וארוך בנסיעה.

מפלים ברמת הגולן שאסור לפספס 

כפר האירוח הפסטוראלי שלנו שוכן כאמור במרכזה של הרמה, ולכן קרוב לכל הנקודות האטרקטיביות השונות שיש לגולן להציע. גם ובמיוחד כאשר מדובר במפלים באזור, "קשת יהונתן" שוכן בסמיכות לכמה וכמה מפלים מרהיבים שונים.

בפרט, במרחק של כעשר דקות נסיעה מהיישוב תמצאו את מפל עיט המרשים אפשר להגיע במסלול קצרצר עד מאחורי המפל ממש ליהנות מקולות המים השוצפים ולחוש את רסיסי המים על הפנים, בעונת הרקפות נוכל לצפות בפריחה מרשימה של מקבצי רקפות יפיפיים..

 בדרך למפל עיט תוכלו ליהנות ממפל בריכת האירוסים שהוא הצומת ציר המפלים ניתן להגיע בהליכה מתונה של כ20 דקות מהכביש או בכניסת רכב 4/4 . אגב את שמו מפל האירוסים קיבל בזכות מקבצי אירוס הגולן אותם אפשר למצוא באזור בעונת הפריחה הייחודית.

גם בטיול רגלי ביישוב קשת עצמו (רלבנטי כמובן עבור כל מי שמגיע לנפוש בשבת ואינו מעוניין לנסוע ברכב) ניתן ליהנות משרשרת של מפלונים קטנטנים אשר נוצרים עקב הפרשי הגובה שלאורך מסלול הזרימה של המים המגיעים ממאגר קשת (אשר בחורף עולה על גדותיו) וזורמים אל עבר נחל עיט בזרם יפיפה ופסטוראלי. כלומר, לא תצטרכו אפילו לנסוע על מנת לחוות מפלים בגולן – ממש כאן ביישוב עצמו, במרחק הליכה וטיול רגלי נעים.

שלל מפלים ברמת הגולן במרחק נסיעה קצר יחסית

בנסיעות קצרות יחסית ניתן להגיע כמובן למגוון רחב הרבה יותר של מפלים, כולל בנסיעות קצרות שתוכלו לעשות גם ביום שישי, לפני כניסת שבת.

לדוגמה – הזכרנו כבר את מפל עיט במרחק של כעשר דקות נסיעה מקשת,

בבירת הגולן – קצרין, תוכלו ליהנות ממפל קצרין הייחודי אשר מופיע רק בחודשי החורף עם הזרימה המוגברת של מי הגשמים והפשרת השלגים מהחרמון. מדובר במפל בזלת ייחודי ומרהיב ביופיו ששווה לראות ולהכיר.

כמו כן, בכל הנוגע למפלים ברמת הגולן כדאי להכיר את ציר המפלים – מסלול לנסיעה ברכב פרטי אשר מתחיל ממפל עיט וממשיך לאורך כביש 808  עובר דרך מפל בזלת – עוד מפל שמופיע רק בימי שפעת הגשמים כשמאגר בזלת הסמוך למושב יונתן עולה על גדותיו. וממשיך למפל גמלא, המפל השחור והמפל הלבן – המפל שבחלקו הדרום מערבי של נחל אל על. עוד ברשימה של מפלים ברמת הגולן ניתן למנות (וכדאי להכיר) את מפל סער כ-50 דקות נסיעה מקשת יהונתן. בדרך לחרמון בימי החורף שוצף בשלל מפלים ובריכות, מסלול מעגלי רגלי חביב יוצא מהחנייה וכולל תצפית על המפל וחציית גשר מעל הנחל

מפל נחל חרמון (הבניאס) במסלול הגשרים התלויים הייחודי, מפלי פרוד ומפל התנור.

כמו כן, טיולים רגליים בנחלי הרמה, בפרט נחלים כמו היהודייה, נחל זוויתן ובריכת האירוסים כוללים מפלים רבים ומסוגים שונים לאורך מסלולי ההליכה שלצד נחלים אלו.

טיולים במפלים של רמת הגולן יכולים להעניק לכם ולילדים חוויה בלתי נשכחת ובלתי אמצעית של הנוף והטבע הישראלי, מרשים כמו שקשה למצוא במקומות אחרים בארץ. כמובן שהעונות הטובות ביותר מבחינת טיולי מפלים וצפייה בזרימת המים הן החורף והאביב, אך כמובן שגם לקיץ ולסתיו ייחודיות משלהם – ניתן למצוא בגולן אינספור מקורות מים איתנים אשר אינם מתייבשים בקיץ, כולל גם כמה וכמה מפלים. במהלך העונות החמות, זה יכול להיות טיול מהנה מאין כמוהו המספק אינספור אפשרויות לבריחה מהחום אל תוך הנחלים והמפלים הקרירים של הרמה.

להזמנות ופרטים נוספים