מנוע ההזמנות בטעינה...

מה לעשות ברמת הגולן?

רמת הגולן היא ללא ספק אחד האזורים היפים, המעניינים והמלהיבים ביותר בישראל, ובמהלך חופשה באזור כדאי לחוות לפחות כמה מהאטרקציות, האתרים והטיולים שיש לרמה להציע. אצלנו ב"קשת יהונתן" המיקום מאפשר להגיע בקלות ובמהירות לכל נקודה ברמה ובסביבתה, כך שניתן לבחור בכל אחת מהאפשרויות שיש לגולן להציע, ולהתנסות בה במהלך כל אחד מימי החופשה באזור. מה יש לעשות ברמת הגולן? הנה כמה רעיונות נבחרים:

לא רק בעונת השלגים – ביקור באתר החרמון

אחד המקומות הראשונים שקופצים לראש בהקשר של השאלה "מה לעשות ברמת הגולן?" הוא כמובן אתר החרמון, המקום הגבוה ביותר בישראל. החרמון ידוע כמקום בו יורד שלג מדי חורף, ולפחות למשך כמה שבועות מאפשר אפילו גלישה של סקי וסנובורד. הביקור בחורף באתר כמובן מומלץ ביותר ומרגש עבור ילדים ומבוגרים כאחד, אך אזור החרמון, מג'דל שמס ונווה אטיב הוא אזור מומלץ לביקור לכל אורך השנה, גם בקיץ. לאורך העונה החמה, כאשר במרבית אזורי הארץ חם, לח ומהביל, בחרמון נעים ביותר (ואפילו מעט קריר), הנופים הנשקפים מגובה זה מרהיבים ביופיים והפריחה המקומית משגשגת ושופעת. מומלץ בחום.

מעיינות צוננים למשפחות בגילאים שונים

מה לעשות בגולן בחודשים החמים יותר של השנה? לבקר במקורות המים המרעננים של הרמה, בפרט בכמה משלל המעיינות הצוננים של חבל ארץ זה. מקשת יהונתן אפשר להגיע בנסיעה קצרה של כ15 דקות למספר מעיינות עד קו המים ממש לדוגמא: עין אורחה, עין עלמיין , עין מוקש, עין ידידיה , עינות עדן ועוד

יער אודם

בצפון הרמה, קרוב לאזור החרמון, ניתן למצוא את יער אודם – יער אלונים מרהיב ביופיו, אשר כולל גם מכתש וולקני בשם "הג'ובה הגדולה". הביקור ביער מספק הצצה מסקרנת אל העבר של רמת הגולן – מצד אחד יער האלונים אשר בעבר כיסה חלקים נרחבים יותר מהרמה, ומצד שני המכתש הוולקני המצביע על הפעילות הגעשית הערה שאפיינה את רמת הגולן בעבר, אותה פעילות אשר הביאה ליצירתם של כל אותם סלעי בזלת אופייניים לרמה שניתן למצוא בכל מקום בצד הדרך.

ביקור באזור הכנרת

כמובן שאם שוקלים מה לעשות ברמת הגולן במהלך חופשה באזור, כדאי להקדיש לפחות כמה שעות (או ימים) גם לאגם הכנרת, אשר תוחם את הרמה מדרום וממערב. לא חסרות אטרקציות בכנרת וסביבתה, הן מסלולי טיולים בטבע וחופי רחצה פסטוראליים והן אטרקציות המבוססות על פעילות אנושית, דוגמת שייט בכנרת, טיולים ממונעים באזור, ספורט מים מסוגים שונים או ביקור בטבריה וביער שוויץ הסמוך.

בתי כנסת עתיקים ברמה

בעין קשתות ובכפר התלמודי קצרין ניתן למצוא כמה מהאתרים העתיקים והמסקרנים ביותר המעידים על ההתיישבות היהודית ברמת הגולן כבר לפני מאות ואלפי שנים. במיוחד במהלך חודשי הקיץ ניתן למצוא באתרים אלו פעילויות ייעודיות למשפחות, אשר יאפשרו ללמוד על ההיסטוריה המרתקת ועל הממצאים הארכיאולוגיים של האזור

מתחם סדנאות לול ארט

במושב רמות שבגולן ניתן למצוא מתחם סדנאות ייחודי באזור מרהיב הצופה אל הכנרת. במקום ערכות שונות למלאכה ואפשרות להתנסות בטכניקות אומנות, עבודה ויצירה שונות, מהן יכולים הורים וילדים גם יחד ללמוד ולסגל תחביבים חדשים. מומלץ ביותר הן לצורך כיף והנאה גרידא, והן כאמצעי לפיתוח היצירתיות, הדמיון והביטוי האישי והאומנותי

קיאקים בירדן

כמובן שאף ביקור ברמת הגולן או בגליל העליון לא יהיה מושלם ללא שייט קיאקים או רפטינג בירדן. ניתן לבחור באחת ממספר נקודות בהן ניתן לעשות מסלול על גבי הנהר, ומדובר בפעילות מהנה ומרגשת לכל המשפחה גם יחד. קצת חתירה, קצת טבילה ושכשוך במי הנהר הנעימים וקצת הירגעות בסביבה הקסומה והפסטוראלית ביותר שניתן למצוא בישראל כולה.

לסיכום, על השאלה "מה לעשות ברמת הגולן?" ישנן אינספור תשובות טובות, אלו שכאן מהוות רק חלק קטן מאוד מהן. הבעיה היא בדרך כלל להחליט מבין האפשרויות, כך שמומלץ לתכנן חופשה ארוכה יותר מאשר סוף שבוע או כמה ימים ספורים. לא תהיה לכם כל בעיה למלא את ימות החופשה באטרקציות וטיולים.

לפרטים ולהזמנת אירוח ברמת הגולן היכנסו ללינק >>

להזמנות ופרטים נוספים